Ponad połowa Polaków kupuje prezenty na Dzień Dziecka, jak wynika z badania PayPo. Większość osób nie planuje wydawać za dużo pieniędzy w tym roku.
Świętowanie Dnia Dziecka zbliża się wielkimi krokami. Według badań PayPo, około 60% Polaków kupuje prezenty na to wydarzenie. Prawie dwie trzecie rodziców bierze pod uwagę przede wszystkim preferencje swojego dziecka przy wyborze prezentu, a prawie 60% bierze pod uwagę jego potrzeby.
Na Dzień Dziecka najczęstszymi prezentami są zabawki, takie jak pluszowe zwierzęta, klocki lub lalki, a także słodycze (po 53%). Warto zauważyć, że znaczny odsetek respondentów decyduje się dać swoim dzieciom gotówkę (42%). Książki i gry również zajmują wysokie miejsce wśród ulubionych prezentów (38%). Prawie jedna trzecia uczestników kupuje ubrania (29%), podczas gdy jedna czwarta (26%) wybiera niekonwencjonalne prezenty, takie jak wspólne wyjście, wyjście do kina lub wizyta w parku rozrywki.
Jak będą wyglądać nasze wydatki z okazji Dnia Dziecka?
Badanie wskazuje, że większość z nas planuje stosunkowo skromne wydatki. Znaczna część respondentów, 42%, przewiduje wydatki w wysokości od 100 do 200 zł na prezenty. Nieco mniejsza grupa, 32%, szacuje swoje wydatki na kwotę od 50 do 100 zł. Tylko 4% uczestników zamierza przekroczyć kwotę 500 zł, podczas gdy 14% chce pozostać w przedziale od 200 do 500 zł.
38% respondentów przyznało, że ich wydatki 1 czerwca będą większe niż w ubiegłym roku, co często przypisuje się podwyżkom cen, choć niektórzy otwarcie wyrażają chęć wręczenia swojemu dziecku w tym roku większego prezentu niż w roku ubiegłym.
Badania ujawniają również, że połowa Polaków kupuje prezenty dla swoich dzieci online. Mniejsza liczba, 45%, wybiera zakupy w sklepach stacjonarnych. Taki sam odsetek wskazuje, że wolą kupować prezenty z wyprzedzeniem. Nieco mniej, 43%, przyznaje się do czekania do ostatniej chwili.
Badanie typu „zrób to sam” przeprowadzone na platformie Omnisurv by IQS w dniach 13-16.05.2025 r. Próba ogólnopolska, wiek: 18-64 lata, N=500.