Nest Bank oferuje wirtualnego doradcę opartego na sztucznej inteligencji

Od niedawna w portfolio usług Nest Banku znajduje się nowe udogodnienie dla klientów. N!Asystent, bo o nim mowa, to wirtualny doradca oparty na sztucznej inteligencji, który ma pomóc w zarządzaniu swoim kontem bankowym czy odpowie na pytania, które moglibyśmy zadać np. doradcy na infolinii.

"Wyślij przelew do mamy". Pierwszy bank w Polsce z asystentem AI

fot. DC Studio / / Freepik

Nest Bank poinformował o wprowadzeniu nowej usługi na swojej stronie internetowej 8 kwietnia br. N!Asystent to rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które bazuje na modelu językowym GPT-4 dostępnym w ramach usługi Microsoft Azure OpenAI. To pierwsze tego typu rozwiązanie dostępne na polskim rynku bankowym.

Główną zaletą N!Asystenta jest możliwość rozmawiania z nim w języku naturalnym, który przypomina rozmowę z doradcą na infolinii lub na czacie internetowym na stronie banku. N!Asystent korzysta z bazy wiedzy GPT-4, ale nie tylko. Jego wiedza jest również wyposażona w zapisy regulaminów, tabel oprocentowania oraz opłat i prowizji banku, oraz innych informacji, które dotyczą produktów banku. Odpowiedzi są przygotowane na podstawie gotowych szablonów.

W aktualnej wersji wirtualnego asystenta klienci mogą nie tylko zadawać pytania na temat wyżej wymienionych kwestii, ale również zlecać analizy swoich wydatków. Jako przykłady takich analiz bank podaje m.in. możliwość sprawdzenia tempa wydatków czy tego ile trzeba odłożyć na zaplanowaną wycieczkę.

Bank informuje, że asystent ma być stale rozwijany. Pierwsze dodatkowe wdrożenia będą przeprowadzone jeszcze w II kwartalne 2024 r. Zostanie wprowadzona opcja komend głosowych oraz przekierowania do odpowiednych sekcji aplikacji. Dostępna ma być również historia rozmów z asystentem, którą będzie można w dowolnej chwili pobrać w formacie pliku PDF. W tym czasie asystent zostanie również udostępniony dla urządzeń iOS oraz klientów biznesowych.

Docelowo kluczową funkcją N!Asystenta ma być automatyzacja operacji bankowych. Będzie to możliwe dzięki dostępowi do wiedzy o produktach oraz usługach, z których klient korzysta na co dzień. Za jego pośrednictwem będzie można za pomocą poleceń głosowych inicjować przelewy, zastrzegać dokumenty tożsamości lub karty płatnicze. Autoryzacja takich czynności będzie się odbywała kodem mobilnym lub z wykorzystaniem biometrii.

N!Asystent jest obecnie dostępny w ramach pilotażu. Zaproszenia do udziału w pilotażu otrzymali aktywni użytkownicy aplikacji mobilnej banku, którą mają zaintalowaną na urządzeniach z systemem operacyjnym Android.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *