Grupa Żabka zawarła umowę nabycia udziałów większościowych w efekcie partnerstwa z jednym z wiodących dystrybutorów produktów FMCG do sklepów w Rumunii – DRIM Daniel Distributie – poinformowała grupa w komunikacie prasowym. Transakcja zostanie sfinalizowana po spełnieniu wszelkich wymogów regulacyjnych. Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z początkiem ekspansji zagranicznej grupy Żabka.
/materiały prasowe
Umowa w sprawie przejęcia udziałów podpisana została w środę 20 grudnia. Grupa Żabka rozpoczyna tym ruchem międzynarodową ekspansję po wcześniejszych zapowiedziach, że interesują ją rynki na zachodzie i południu Europy.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, DRIM Daniel Distributie to „rodzinna firma z ogromnym doświadczeniem w branży”. Działa od prawie 30 lat jako partner dla właścicieli sklepów, do których dostarcza produkty typu FMCG (z ang. „fast moving consumer goods”, czyli produkty szybko zbywalne, jak artykuły spożywcze czy środki czystości – red.).
Reklama
Firma stworzyła zaawansowaną infrastrukturę logistyczną i stała się jedną z największych sieci dystrybucyjnych produktów typu FMCG na lokalnym rynku – czytamy dalej w komunikacie. DRIM Daniel Distributie zatrudnia ponad 800 osób i zaopatruje ok. 12 000 sklepów handlu tradycyjnego.
Po uzyskaniu zgód rumuńskich organów regulacyjnych na zawarcie umowy, Żabka chce kontynuować przyspieszony rozwój spółki DRIM – zapewniła polska sieć sklepów convenience.
Żabka wchodzi do Rumunii. Jakie nadzieje wiąże z tym krokiem?
– Budujemy partnerstwo z firmą, która cieszy się ogromnym zaufaniem partnerów biznesowych i klientów na rodzimym rynku, ale także rozwija się, praktykując standardy, do jakich jesteśmy przywiązani w Żabce – mówi cytowany w komunikacie Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka. – Poprzednie ćwierć wieku poświęciliśmy na dynamiczny rozwój w Polsce, a dziś rozpoczynamy kolejny etap, który wiąże się z rozpoczęciem działalności na nowym rynku europejskim – dodaje.
Żabka przekonuje, że „długofalowy rozwój i perspektywy rynku rumuńskiego oraz zbliżony do polskiego profil konsumenta czynią z Rumunii naturalny kierunek geograficzny dla ekspansji Grupy”. Jak dodaje, przed podpisaniem umowy z DRIM, polska firma dokonała analizy rynku rumuńskiego, w tym preferencji lokalnych konsumentów.
„Poprzez obecność operacyjną na tym rynku Grupa Żabka zyska wiedzę oraz doświadczenie, co pozwoli zdecydować o ewentualnych dalszych inwestycjach w Rumunii i wyborze właściwych obszarów do rozwoju z szerokiego portfolio Grupy” – dowodzi Żabka.
– Partnerstwo z DRIM z pewnością przyczyni się do zwiększenia potencjału oferowania innowacyjnych rozwiązań naszym klientom oraz partnerom, umożliwiając dalszą dywersyfikację działalności i w konsekwencji wzrostu – komentuje Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka i Dyrektor Zarządzający Żabka Future/EVP, spółki w grupie, która jest odpowiedzialna za rozwój biznesów i rozwiązań technologicznych dla przyszłości.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL