Grupa CCC w trzecim kwartale 2023 roku wykazała się stabilnością i utrzymała przychody na zbliżonym poziomie w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Grupa chwali się wynikiem, zwłaszcza że za całą branżą odzieżową wyjątkowo trudny okres. Sprzedaż zaburzyły anomalie pogodowe – przede wszystkim wyjątkowo ciepły wrzesień. Najbardziej rentowny w całej grupie okazał się najstarszy szyld grupy – CCC.
/CCC / materiały prasowe /
Reklama
Grupa CCC utrzymała w trzecim kwartale 2023 roku (sierpień-październik) stabilny poziom przychodów (2 418 mln zł wobec 2 422 mln rok wcześniej), który był zbliżony do przychodów w ubiegłym roku, oraz zanotowała wzrost rentowności EBITDA (+1,8 p.p. rok do roku).
Grupa utrzymuje wysoki, 51-proc. udział e-commerce w przychodach oraz zwiększa udział aplikacji mobilnych w sprzedaży. Najwyższe wzrosty sprzedaży odnotowała marka sklepów HalfPrice (+53 proc.).
Zysk brutto wyniósł 1,2 mld zł, zysk operacyjny wzrósł o 150 proc. do 60 mln zł, a zysk EBITDA o 25 proc. do 213 mln zł.
CCC mierzył się z niekorzystną pogodą dla sprzedaży. Problemem ciepła jesień
Grupie CCC udało się utrzymać przychody ze sprzedaży mimo niekorzystnych warunków atmosferycznych, które uderzyły w wiele branży, zwłaszcza odzieżową. Chodzi o wyjątkowo ciepłą jesień, co nie zachęcało klientów do kupowania cieplejszych ubrań na jesień czy zimę.
Karol Półtorak, wiceprezes Grupy CCC
Firma podkreśla, że kanał sprzedaży internetowej wciąż pozostaje kluczowy dla CCC i w trzecim kwartale 2023 roku odpowiadał za 51 proc. sprzedaży całej grupy. – Już dzisiaj aplikacja mobilna odpowiada za ok. 40 proc. przychodów w ccc.eu. Podwoiliśmy również w ciągu roku sprzedaż poprzez aplikację mobilną MODIVO i eobuwie.pl. Widzimy dalszy potencjał do ich rozwoju – mówi Półtorak.
– Naszym priorytetem nieustannie pozostaje budowanie rentownej i odpornej na turbulencje organizacji, dlatego wzmacniamy nasz omnikanałowy model biznesowy. Stale pracujemy nad cyfrowym doświadczeniem klientów w każdym z naszych szyldów, monetyzując wcześniejsze inwestycje – w tym rozwój aplikacji mobilnych, by skuteczniej pozyskiwać i lojalizować klienta – powiedział wiceprezes Grupy. W przyszłości Grupa planuje jeszcze bardziej zintegrować aplikacje mobilne swoich marek na zwór Ubera i Uber Eats.
Najbardziej rentowny stary szyld CCC
Pod względem rentowności najlepiej radził sobie najstarszy szyld Grupy – CCC. – Atrakcyjna i jakościowa oferta, zoptymalizowany poziom zapasów oraz aktywne zarządzanie cenami i konserwatywne podejście do polityki rabatowej, pozwoliło na znaczący wzrost marży w szyldzie CCC pomimo niesprzyjającej sprzedaży kolekcji AW, ciepłej jesieni i większego udziału odsprzedaży kolekcji letniej – powiedział Łukasz Stelmach, dyrektor zarządzający ds. finansów Grupy CCC.
Mimo że przychody spadły o 8 procent do poziomu 1,04 miliarda złotych, segment CCC osiągnął wstępnie zysk operacyjny na poziomie 105 milionów złotych. Marża na tym poziomie wyniosła 10 procent, co jest o 9 punktów procentowych więcej niż w trzecim kwartale ubiegłego roku, który był charakteryzowany przez niższą marżę. Marża zysku operacyjnego w segmencie „Half Price”, który zanotował wzrost przychodów o 53 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, wyniosła 4,7 procent, co oznacza spadek o 2,8 punktów procentowych w porównaniu do wcześniejszego okresu.
Grupa planuje zmniejszać zadłużenie
Grupa sklepów z obuwiem i odzieżą planuje dalsze zmniejszanie zadłużenia i zapewnia, że przykłada dużą uwagę do pilnowania dyscypliny kosztowej. W trzecim kwartale koszty sprzedaży i administracji w całej Grupie były niższe o 4 proc. rok do roku, przy wzroście powierzchni handlowej o 11 proc. Tylko w samym szyldzie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 17 proc., co miało miejsce piąty kwartał z rzędu i to pomimo wysokiej inflacji – wynika z opublikowanego komunikatu.
Zadłużenie firmy w tym roku na koniec października wyniosło 1,11 mld zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było praktycznie dwukrotnie wyższe.
Przed branżą kluczowy okres: Black Friday i święta
Przed całą branżą kluczowy okres, do którego, jak zapowiadają przedstawiciele, cała grupa jest dobrze przygotowana. Chodzi przede wszystkim o zwiększone zainteresowanie klientów i zwiększoną sprzedaż produktów podczas Black Friday, w Mikołajki, a także w okresie świątecznym.
– Przed nami najważniejszy okres sprzedażowy roku – maksymalizujemy nasze wysiłki we wszystkich szyldach, aby w pełni wykorzystać ten moment. Jesteśmy do niego dobrze przygotowani – przewidujemy, że w kolejnych okresach w pełni widoczny będzie efekt wprowadzonej optymalizacji kosztowej. Mamy modowy i atrakcyjny cenowo produkt, a stopniowo odbudowujący się sentyment konsumencki oraz wyhamowująca inflacja, nastrajają nas pozytywnie na kolejne kwartały – powiedział Półtorak. Grupa nadzieje wiąże również z poświątecznymi wyprzedażami, które mogą być poważnym odbiciem po niższej niż zakładano sprzedaży na przełomie lata i jesieni tego roku.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL