W plebiscycie zorganizowanym przez „Wirtualne Media” wybrano firmy, które wywarły największy wpływ na rynek, klientów i opinię publiczną. Wśród wyróżnionych znalazła się firma Rafała Brzoski – InPolst, czy polski system płatności mobilnych Blik.
Wypływowi 2024 (Wirtualne Media, Ireneusz Rek)
Jak mówił podczas gali redaktor naczelny portalu Wirtualnemedia.pl Patryk Pallus, w plebiscycie „Wpływowi 2024” wyróżniono firmy, które wywarły największy wpływ na rynek, swoich klientów oraz szeroką opinię publiczną.
W kategorii Marka wyróżnienie otrzymała firma InPost, która – jak napisano w uzasadnieniu – „zrewolucjonizowała rynek logistyczny w Polsce, rozwija się bardzo dynamicznie i co chwilę wprowadza kolejne innowacje”.
W kategorii Produkt wyróżniono BLIK. To aplikacja, która „dzięki łatwości działania, przystępności, a także wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa użytkownika szybko stała się prawdziwym fenomenem”.
W kategorii Inwestycje wyróżniono Volvo Car Poland. Uruchomione przez nią centrum rozwoju oprogramowania systemów samochodowych to „śmiały projekt, wykorzystujący potencjał polskich inżynierek i inżynierów”.
W kategorii Zrównoważony rozwój wyróżniono Foodsi. Twórcy aplikacji „postawili sobie ambitny cel ocalić od zmarnowania ogromne ilości żywności i innych artykułów o krótkim terminie przydatności”.
W kategorii E-commerce wyróżniono InPost. – „Dostępność, innowacyjność, szybkość, elastyczność to m.in. te cechy sprawiają, że laureat w sposób najbardziej wpływowy kształtuje realia rynku e-commerce w Polsce” – napisano w uzasadnieniu.
W kategorii Technologie wyróżniono firmę OpenAI. Stworzyła ona chatbota ChatGPT, który sprawił, że „o sztucznej inteligencji zaczęło się mówić o wiele więcej niż wcześniej, a dostęp do niej stał się powszechny.”
Laureatów plebiscytu wybrała siedmioosobowa Kapituła, w którego składzie znaleźli się: Izabela Albrychiewicz (CEO GroupM Poland), Marek Aleksandrowicz (wicedyrektor Biura Reklamy i Marketingu ds. internetu i mediów Interaktywnych w TVP), Jacek Amsterdamski (członek zarządu, Chief Operating Officer, Wirtualna Polska Media (Marcin Bogłowski (Group Vice President – Marketing, Insights and Data, Warner Bros. Discovery), Jacek Kotarbiński (doktor ekonomii i finansów, ekonomista, marketer) i Paweł Sołtys (prezes Radia 357). Przewodniczącym Kapituły był Patryk Pallus, redaktor naczelny Wirtualnemedia.pl.
Gala odbyła się w hotelu Crowne Plaza w Warszawie, a prowadził ją Mateusz Szymkowiak.
Partnerami gali „Wpływowi 2024” byli: Nextbike, Orlen, PwC Polska, Mediaboard i Teads
W ramach projektu „Wpływowi 2024” zorganizowano też sześć debat tematycznych:
„Cyfrowa przyszłość – jak technologie kształtują świat biznesu”, „Nowe horyzonty e-commerce”, „Znaczenie inwestycji dla rozwoju gospodarki i Polski”, „Tak dla klimatu i społeczeństwa! – zrównoważony rozwój w biznesie”, „Marka – kreowanie opowieści o sukcesie firmy” oraz „Produkt – fundament reputacji marki i lojalności klientów”. Obejrzeć je można w portalu Wirtualnemedia.pl.