Pepco zamyka sklepy w całym kraju. Z tego rynku zniknie ponad 70 placówek

Grupa Pepco poinformowała o zaprzestaniu działalności na austriackim rynku, na którym w ciągu trzech lat otworzyła 73 sklepy. Spółka zdecydowała się na podjęcie takich działań ze względu na przewidywany nieodpowiedni poziom zwrotu. Zdjęcie

Grupa Pepco poinformowała o zakończeniu działalności na austriackim rynku /123RF/PICSEL

Grupa Pepco poinformowała o zakończeniu działalności na austriackim rynku /123RF/PICSEL Reklama

Przypomnijmy, że w 2021 r. Grupa Pepco na mocy zawartej z CCC Austria umowy przejęła 29 sklepów na tamtejszym rynku. Jak donosi wnp.pl, CCC zdecydowało wtedy o skoncentrowaniu swojej działalności na Europie Środkowej. Okazuje się, że teraz z rynku austriackiego wycofuje się również Pepco

Pepco poinformowało o wyjściu z austriackiego rynku

Z wydanego przez grupę komunikatu wynika, że decyzja o zamknięciu sklepów zapadła, ponieważ spółka “nie przewiduje osiągnięcia przez rynek austriacki odpowiedniego poziomu zwrotu“. –  Grupa weszła do Austrii we wrześniu 2021 r. i obecnie posiada w tym kraju 73 sklepy marki Pepco – czytamy w dalszej części ogłoszenia. 

Grupa poinformowała, że na bieżąco ocenia efekty implementacji swojej strategii skoncentrowanej na wzroście oraz monitoruje wyniki działalności. 

Wyjście z rynku austriackiego poprawi sytuację kapitałową Grupy oraz zyskowność w 2024 r., a także pozwoli jej się skupić na innych rynkach, na których możliwe będzie wypracowanie wyższych zwrotów – napisała spółka. 

Reklama

Co ze sklepami w Polsce i innych krajach?

Polscy klienci sklepów Pepco mogą być spokojni. Z informacji przekazanych przez Grupę wynika, że decyzja o wycofaniu się z Austrii nie wpłynie na nasz, ani inne rynki. – Wyjście z Austrii nie wpłynie na dalszą realizację przez grupę na terenie Europy Zachodniej strategii skoncentrowanej na wzroście. Dzisiejszy komunikat nie ma też wpływu na działalność Pepco w innych krajach – zapewnia zarząd spółki. 

Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, Grupa zamierza skupić się na rozwoju swojej działalności we Włoszech i Hiszpanii, a także największym dla niej rynku – Wielkiej Brytanii. W bieżącym roku finansowym, który rozpoczął się w październiku 2023 r., spółka planuje otworzyć minimum 400 sklepów. W ubiegłym roku otworzyła więcej, bo aż 668 placówek. 

Pod koniec ubiegłego roku Grupa posiadała 4629 sklepów w 21 krajach. Najwięcej z nich działa pod szyldem Pepco (w Polsce 1256).  

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Zielona filozofia czy zielona ideologia? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *