Reklama wyłącznie cyfrowa zamiast drukowania papierowych gazetek – to pomysł, który już wkrótce będzie testowany przez sieć Aldi. W ten sposób firma chce przyczynić się do ochrony środowiska, jak również zmniejszyć koszty.
/123RF/PICSEL
Każdego dnia do skrzynek pocztowych trafiają gazetki sklepowe różnych sieci handlowych. Część klientów wyrzuca je od razu do kosza, część chętnie przegląda w poszukiwaniu nowych promocji. Okazuje się jednak, że już wkrótce broszury sklepów Aldi mogą być dostępne jedynie w formie elektronicznej.
Klienci ocenią nowe rozwiązanie
Jak podaje portal dlahandlu.pl sieć Aldi stawia na reklamę cyfrową, co ma związek z działaniami na rzecz ochrony środowiska. W ten sposób chce realizować strategię na rzecz zrównoważonego rozwoju. Z jednej strony ma to pokazywać proekologiczną postawę, z drugiej – może przyczynić się do spadku kosztów, które są obecnie ponoszone na druk i dystrybucję ulotek.
Reklama
Krok ten ma być jednak poprzedzony gruntownymi analizami rynku. Sieć chce sprawdzić, czy w ten sposób nie zniechęci do siebie klientów – tak, jak miało to miejsce w przypadku innej niemieckiej firmy, Rewe. Kupujący w tych sklepach, po rezygnacji w lecie ubiegłego roku z drukowania broszurek „przerzucili się” na konkurencyjne marki: Lidl i Aldi. Taki stan rzeczy utrzymywał się przez kilka miesięcy; dopiero po pół roku zanotowano wzrost wolumenu sprzedaży, choć jednocześnie w tym czasie zyskano na wykorzystaniu papieru, wody i ograniczono emisje dwutlenku węgla.
W przypadku Aldi decyzja może przynieść wymierne korzyści, bowiem, jak wskazuje portal, każda z gazetek liczy ponad 30 stron, to niemal dwa razy więcej niż te wydawane przez inne sieci. Testowanie kanału cyfrowego już trwa – klienci otrzymują oferty za pomocą aplikacji, np. WhatsApp. Z kolei faza testowa opierająca się na rezygnacji z papierowych gazetek ma zostać uruchomiona w sierpniu.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL