Obecnie trwają prace nad projektem, który stanie się najdłuższym na świecie statkiem napędzanym wiatrem. Zaprojektowany przez francuski koncern hotelarski Accor, Orient Express Corinthian ma po ukończeniu mieć długość 220 metrów, a jego debiut planowany jest na połowę 2026 roku. Firma obiecuje podróżnym doświadczenie ucieleśniające „szczyt ekstrawagancji, niezrównaną wygodę i namacalną fantazję”.
/ Accor/Orient Express / zasoby medialne
Statek będzie wyposażony w trzy stałe żagle przymocowane do masztów o wysokości około 100 metrów. Projektanci twierdzą, że w idealnych warunkach umożliwią one pełny napęd za pomocą energii wiatru. W okresach bezwietrznych Orient Express Corinthian będzie napędzany silnikami LNG.
Najwspanialszy jacht na świecie. Inauguracyjny rejs zaplanowano na 2026 rok.
Wodowanie tego kolosalnego jachtu planowane jest na 2026 rok, a pierwsza wyprawa rozpocznie się w czerwcu. Letnie rejsy będą odbywać się po wodach Morza Śródziemnego, oferując wyprawy trwające od 48 godzin do dwutygodniowych przygód. Pierwsze trasy obejmują Lazurowe Wybrzeże, wybrzeże Ligurii, wybrzeże Amalfi, wody Morza Tyrreńskiego, porty Adriatyku i wybrzeża Półwyspu Iberyjskiego. Wizyty w portach obejmują kultowe porty, takie jak Monte Carlo, Portofino i Saint-Tropez. Jesienią statek będzie przemierzał Atlantyk, cumując na Barbadosie w październiku.
Reklama
Oznacza to początek rejsów po Karaibach, które potrwają do marca 2027 roku. Accor potwierdził, że jacht będzie w pierwszej kolejności zawijał do ustronnych kotwicowisk w pobliżu wysepek , takich jak Saint-Barthélemy na Małych Antylach i wyspa Moskito, należąca do brytyjskiego magnata Richarda Bransona. Dodatkowe przystanki obejmują łańcuch górski Exuma, Barbados i Tobago Cays.
Przywracanie elegancji: Orient Express na nowo wyobrażony
Wizjonerski francuski architekt Maxime d'Angeac, dyrektor kreatywny Orient Expressu, nadał kształt projektowi. Elewacja nawiązuje do historycznych transatlantyków, takich jak legendarny Normandie, a wnętrza oddają esencję kultowej kolei Orient Express.
Apartament Prezydencki, mieszczący 54 apartamenty o średniej powierzchni 70 m², dominuje na pokładzie, zajmując powierzchnię 1415 m². Aby poprawić percepcję przestrzenną, co jest rzadkością na jachtach, wszystkie apartamenty posiadają przestronne wnęki widokowe lub werandy, a także podwyższone sufity.
Oferta gastronomiczna obejmuje pięć starannie dobranych lokali. Nagrodzony gwiazdką Michelin francuski mistrz kulinarny Yannick Alléno zajmie się przygotowaniem menu. Będzie działać osiem punktów gastronomicznych, oferujących tajne przestrzenie w stylu speakeasy, inspirowane tajnymi barami z lat 20. XX wieku.
Innowacyjna inżynieria morska
Wśród atrakcji rozrywkowych znajduje się kabaret na 115 miejsc, nawiązujący do paryskich nocy lat 30. XX wieku. Dodatkowe udogodnienia obejmują kina, nowoczesne studia muzyczne i salony gier. Strefa wellness obejmuje studio fryzjerskie, centrum fitness i spa terapeutyczne. Ofertę uzupełniają dwa baseny i platformy do sportów wodnych.
Zaawansowane systemy sztucznej inteligencji na pokładzie mają na celu zapobieganie kontaktom z organizmami morskimi, jednocześnie redukując zakłócenia akustyczne pod falami. Technologia dynamicznego pozycjonowania dodatkowo ogranicza wpływ na środowisko, unikając kotwiczenia w wrażliwych strefach przybrzeżnych.
Rezerwacje na rejsy po Karaibach są obecnie dostępne. Accor planuje odnowić 17 zabytkowych wagonów Orient Express do połowy 2025 roku, aby w przyszłości zaoferować nowe połączenia z Paryża do Stambułu. Do lata 2027 roku do floty dołączy siostrzany statek o nazwie Orient Express Olympian. Portfolio grupy obejmuje również luksusowe hotele w Rzymie i Wenecji.
wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News