AliExpress Polska otworzy polski e-sklep. „Strategiczny rynek”

Kolejna chińska platforma sprzedażowa zapowiada utworzenie polskiego e-sklepu. Mowa o AliExpress, który w naszym kraju znany jest od wielu lat, ale do tej pory wciąż nie doczekał się krajowej odsłony. Strategię marki, która chce podbić polski rynek, mamy poznać na dniach. Zdjęcie

AliExpress uruchomi w Polsce własny e-sklep /Artur Szczepański /Reporter

AliExpress uruchomi w Polsce własny e-sklep /Artur Szczepański /Reporter Reklama

Do tej pory dwie globalne chińskie platformy e-commerce zdecydowały się uruchomić polskie odsłony swoich serwisów – mowa o Shopee.pl i Amazon.pl. Pierwszy z nich, z powodu ostrej konkurencji, szybko zwinął swój biznes znad Wisły, drugi – wystartował w 2021 r. i do tej pory nadal działa.

Kolejna chińska platforma otwiera polski e-sklep. Powstaje AliExpress Polska

Teraz, jak donosi portalspozywczy.pl, kolejna chińska platforma chce otworzyć polski e-sklep. Mowa o AliExpress – należący do Alibaba Group chiński serwis sprzedażowy swój globalny debiut miał pod koniec kwietnia 2010 roku. 

Reklama

Polska jest strategicznym rynkiem dla AliExpress i cieszymy się, że możemy zapewnić polskim przedsiębiorcom możliwość rozwoju oraz dotarcia do nowej i zróżnicowanej bazy klientów na całym świecie” – mówił Gary Topp, dyrektor ds. Handlu w Europie AliExpress, przy okazji otwarcia się platformy na polskich sprzedawców. 

Strategię rozwoju AliExpress na polskim rynku mamy poznać 23 października 2024 r. To wtedy zaprezentowani mają zostać polscy sprzedawcy i produkty dostępne na platformie, a także nowe informacje na temat planów rozwoju marki w Polsce.

Przygotowania do uruchomienia AliExpress Polska trwały od lat

Jak się okazuje, przygotowania do debiutu krajowej odsłony trwały już od jakiegoś czasu. Wśród działań, które miały do tego doprowadzić, możemy wyliczyć m.in. otwarcie w 2021 r. polskiego magazynu, co przyspieszyło dostawy, a także nawiązane współpracy z InPostem. 

AliExpress to jedna z czołowych platform e-commerce, obsługująca klientów na całym świecie. Aktualnie funkcjonuje w ponad 100 krajach i regionach, a korzysta z niej ponad 150 milionów użytkowników. 

Jak wynika z danych PwC (globalna sieć przedsiębiorstw świadczących usługi księgowe, audytorskie i doradcze) rynek e-commerce w Polsce z roku na rok rośnie. Jeszcze w 2022 r. wart był 117 mld zł, a już w 2023 r. – 131 mld zł.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Szczerze o pieniądzach”: Rynek pracy w dobie AI Szczerze o pieniądzach

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *