Kolejna chińska platforma sprzedażowa zapowiada utworzenie polskiego e-sklepu. Mowa o AliExpress, który w naszym kraju znany jest od wielu lat, ale do tej pory wciąż nie doczekał się krajowej odsłony. Strategię marki, która chce podbić polski rynek, mamy poznać na dniach.
/Artur Szczepański /Reporter
Do tej pory dwie globalne chińskie platformy e-commerce zdecydowały się uruchomić polskie odsłony swoich serwisów – mowa o Shopee.pl i Amazon.pl. Pierwszy z nich, z powodu ostrej konkurencji, szybko zwinął swój biznes znad Wisły, drugi – wystartował w 2021 r. i do tej pory nadal działa.
Kolejna chińska platforma otwiera polski e-sklep. Powstaje AliExpress Polska
Teraz, jak donosi portalspozywczy.pl, kolejna chińska platforma chce otworzyć polski e-sklep. Mowa o AliExpress – należący do Alibaba Group chiński serwis sprzedażowy swój globalny debiut miał pod koniec kwietnia 2010 roku.
Reklama
„Polska jest strategicznym rynkiem dla AliExpress i cieszymy się, że możemy zapewnić polskim przedsiębiorcom możliwość rozwoju oraz dotarcia do nowej i zróżnicowanej bazy klientów na całym świecie” – mówił Gary Topp, dyrektor ds. Handlu w Europie AliExpress, przy okazji otwarcia się platformy na polskich sprzedawców.
Strategię rozwoju AliExpress na polskim rynku mamy poznać 23 października 2024 r. To wtedy zaprezentowani mają zostać polscy sprzedawcy i produkty dostępne na platformie, a także nowe informacje na temat planów rozwoju marki w Polsce.
Przygotowania do uruchomienia AliExpress Polska trwały od lat
Jak się okazuje, przygotowania do debiutu krajowej odsłony trwały już od jakiegoś czasu. Wśród działań, które miały do tego doprowadzić, możemy wyliczyć m.in. otwarcie w 2021 r. polskiego magazynu, co przyspieszyło dostawy, a także nawiązane współpracy z InPostem.
AliExpress to jedna z czołowych platform e-commerce, obsługująca klientów na całym świecie. Aktualnie funkcjonuje w ponad 100 krajach i regionach, a korzysta z niej ponad 150 milionów użytkowników.
Jak wynika z danych PwC (globalna sieć przedsiębiorstw świadczących usługi księgowe, audytorskie i doradcze) rynek e-commerce w Polsce z roku na rok rośnie. Jeszcze w 2022 r. wart był 117 mld zł, a już w 2023 r. – 131 mld zł.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Szczerze o pieniądzach