Szymon Hołownia bryluje w mediach. Reklama za ponad pół miliarda

Marszałek Sejmu Szymon Hołownia od momentu objęcia funkcji zawładnął przestrzenią publiczną. Sposób, w jaki prowadzi obrady, jest szeroko komentowany. Jego wypowiedzi regularnie trafiają do internetu i mediów tradycyjnych. Jak policzyła profesjonalna firma zajmująca się monitoringiem mediów, ekwiwalent reklamowy publikacji na temat polityka Polski 2050 to 671,5 mln zł. Zdjęcie

Marszałek Sejmu Szymon Hołownia /MATEUSZ WLODARCZYK / NurPhoto /AFP

Marszałek Sejmu Szymon Hołownia /MATEUSZ WLODARCZYK / NurPhoto /AFP Reklama

Firma PSMM Monitoring & More przeanalizowała dane za okres od 13 listopada do 4 grudnia 2023 roku, biorąc pod uwagę wszystkie publikacje, jakie na temat nowego marszałka Sejmu pojawiły się w tym czasie w mediach – czytamy w serwisie Wirtualne Media. Ze sporządzonego przez firmę raportu wynika, że w mediach tradycyjnych na temat Szymona Hołowni odnotowano blisko 46 tys. publikacji, zaś w mediach społecznościowych – ponad 290 tys. postów i komentarzy. 

Szymon Hołownia wart grubo ponad pół miliarda

PSMM Monitoring & More policzyła, ile w związku z tym wynosi wartość wskaźnika AVE (z ang. Advertising Value Equivalency) wspomnianych publikacji. Wskaźnik ten to tak zwany ekwiwalent reklamowy, odpowiadający kwocie, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danych treści czy przekazu, gdyby były one reklamą. Okazuje się, że w przypadku Szymona Hołowni w analizowanym okresie wartość wskaźnika AVE wszystkich wzmianek na jego temat wyniosła 671,5 mln zł.

Reklama

Hitami medialnymi były zwłaszcza dwie wypowiedzi marszałka izby niższej: „Obrazić też trzeba umieć” wystosowane na pierwszym posiedzeniu Sejmu X kadencji pod adresem posłów Prawa i Sprawiedliwości (dotarcie 11,9 mln), a także „Nie Jay-Z, ale Gen-Z” (dotarcie 9,4 mln), czyli komentarz skierowany pod adresem posła Piotra Kalety podczas gorącej debaty na temat zakazu handlu w niedzielę.

Firma PSMM Monitoring & More zaznacza dodatkowo w swoim raporcie, że popularność wypowiedzi Szymona Hołowni winduje też liczbę obserwujących jego profile w mediach społecznościowych. Znaczący wzrost obserwujących nowego marszałka odnotowano na Instagramie – tam przybyło mu 193 234 nowych fanów. Na drugim miejscu uplasował się TikTok, a na trzecim serwis X (dawny Twitter).

– Na dużą popularność Szymona Hołowni, zwłaszcza wśród młodego pokolenia, wpłynęły jego cięte riposty. Filmiki z wypowiedziami marszałka szybko stają się internetowymi viralami, a w sieci roi się od zabawnych memów – tak „fenomen Hołowni” skomentowała dla Wirtualnych Mediów Katarzyna Popławska, kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More.

Szymon Hołownia to lider Polski 2050. W 2020 r. kandydował w wyborach na prezydenta RP, uzyskując trzeci najlepszy wynik (oddało na niego głos ok. 13,7 proc. wyborów). W Sejmie X kadencji zadebiutował w roli posła.

Hołownia wcześniej zasłynął jako prezenter telewizyjny. Publikował w magazynach katolickich, był także dyrektorem programowym stacji Religia.tv. Poświęca się również działalności społecznej.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Czy sędziów w Polsce muszą wybierać sędziowie? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *