Niemcy. Kolejny miesiąc rekordowych opóźnień na kolei

Kolej w Niemczech w listopadzie była rekordowo niepunktualna. W ubiegłym miesiącu zaledwie połowa pociągów przyjechała na czas. Rzecznik Deutsche Bahn tłumaczy, że winne są największe od lat inwestycje w kolej oraz związane z nimi odkładane od wielu lat remonty. Zdjęcie

W listopadzie tylko 52 proc. niemieckich pociągów ICE i IC dotarło do celu punktualnie /THOMAS BANNEYER / DPA / dpa / Picture-Alliance  /AFP

W listopadzie tylko 52 proc. niemieckich pociągów ICE i IC dotarło do celu punktualnie /THOMAS BANNEYER / DPA / dpa / Picture-Alliance /AFP Reklama

W listopadzie tylko 52 procent niemieckich pociągów ICE i IC dotarło do celu punktualnie – podaje portal welt.de. Jak wynika z najnowszych danych, prawie co drugi pociąg dalekobieżny Deutsche Bahn był opóźniony

Listopad to kolejny miesiąc sporych problemów na niemieckich torach. Jeszcze w styczniu 2023 roku 73,2 proc. pociągów przyjeżdżało punktualnie. W połowie roku wartość ta spadła do 63,5 proc., a w ubiegłym miesiącu osiągnięto najgorszy wynik od ośmiu lat.

Rekordowe opóźnienia na niemieckiej kolei. Winne remonty

Winne opóźnieniom na kolei u naszego zachodniego sąsiada mają być remonty. Około 75 procent pociągów dalekobieżnych uległo spowolnieniu podczas przejazdu przez co najmniej jeden plac budowy. „Ze względu na ogromne zaległości w remontach DB musiał w bieżącym roku znacząco zwiększyć wolumen robót budowlanych” – wyjaśnia biuro prasowe Deutsche Bahn. 

Reklama

Punktualność spadła o dziewięć punktów procentowych w porównaniu z listopadem 2022 roku. Problemem są przede wszystkim „krótkoterminowe działalności budowlane”, które wzrastają z roku na rok oraz realizacja odkładanych od wielu lat drobnych remontów. W listopadzie 2023 roku liczba placów budowy na kolei wzrosła o 11 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a 70 proc. pociągów musiało przejeżdżać przez minimum jeden plac budowy. 

Niemiecki przewoźnik nie jest zadowolony z obecnych wyników. „Punktualność nie odpowiada naszym standardom i nie odpowiada usługom, jakich słusznie oczekują od nas pasażerowie” – przyznaje rzecznik niemieckich kolei. Problem z punktualnością pociągów Deutsche Bahn pogłębia się z miesiąca na miesiąc. W sierpniu DB odnotowało gorsze wyniki niż PKP Intercity, mimo, że przez lata niemiecka kolej uznawana była za wzór punktualności, ustępując jedynie japońskiej. 

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Czy sędziów w Polsce muszą wybierać sędziowie? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *