Stacja Łódź Retkinia zostanie wyburzona. Kosztowała 50 mln złotych

Stacja kolejowa Łódź Retkinia została oddana do użytku dwa lata temu. Inwestycja kosztowała blisko 50 mln złotych, a teraz może zostać wyburzona. Jak informuje TVN24, nowy przystanek nie jest dostosowany do planów realizacji Kolei Dużych Prędkości, które mają powstać wraz z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Zdjęcie

Dwa lata temu oddano do użytku stację kolejową Łódź Retkinia. Inwestycja kosztowała 50 mln złotych. Teraz przystanek może zostać oddany do rozbiórki /Materiały prasowe PKP; Marek Bazak/East News /

Dwa lata temu oddano do użytku stację kolejową Łódź Retkinia. Inwestycja kosztowała 50 mln złotych. Teraz przystanek może zostać oddany do rozbiórki /Materiały prasowe PKP; Marek Bazak/East News /

Reklama

Przystanek kolejowy w łódzkiej dzielnicy Retkinia jest na tyle nowy, że nie został jeszcze uwzględniony m.in. w mapach serwisu Google. Stacja została oddana do użytku w 2021 r., natomiast sami mieszkańcy okolicy czekali na podobną inwestycję od co najmniej kilkunastu lat. Jednak jak informują lokalni radni, po blisko dwóch latach przystanek może zostać oddany do rozbiórki.

Nowa stacja kolejowa zostanie rozebrana. Kosztowała 50 mln złotych

Według ustaleń TVN24, trasa, przy której postawiono nowoczesną stację, została uwzględniona w planach realizacji Kolei Dużych Prędkości. Inwestycja ta jest pośrednio powiązana z inną, czyli budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. Według założeń projektu, lotnisko ma zostać połączone z liniami szybkich pociągów, które pozwolą na krótsze niż ma to miejsce teraz przejazdy pomiędzy największymi miastami Polski, w tym m.in. Łodzią czy Wrocławiem.

Problem natomiast polega na tym, że niedawno oddana do użytku stacja nie ma odpowiedniej infrastruktury, która pozwoliłaby na przejazd dwóch nowoczesnych pociągów jednocześnie. Szczegóły na łamach stacji przekazał rzecznik prasowy CPK, Konrad Majszyczk, który stwierdził, że do realizacji inwestycji należy „poszerzyć korytarz kolejowy”, a aby to zrobić, przystanek wraz z wybudowaną obok kładką „będą musiały zostać rozebrane”.

Samorządowcy z Łodzi nie chcą się jednak zgodzić na taki scenariusz. Podkreślają, że stacja wybudowana na zlecenie PKP PLK za blisko 50 mln zł została częściowo sfinansowana ze środków publicznych. Zresztą nie tylko, ponieważ zgodnie z informacją wskazaną na tablicy stojącej przy wejściu na przystanek, część pieniędzy przeznaczonych na budowę pochodziło także z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Ostateczna decyzja w sprawie likwidacji stacji jeszcze nie zapadła. Jak przekonuje na łamach „Gazety Wyborczej” Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK, „cały czas trwają intensywne rozmowy, których celem (jest – red.) wypracowanie optymalnych rozwiązań technicznych”. Natomiast rzecznik CPK w rozmowie z TVN24 podkreślał, że budowa tunelu pod Łodzią, niezbędnego dla realizacji inwestycji, wynika z decyzji środowiskowej wydanej w 2012 r. Czyli jeszcze przed rozpoczęciem budowy stacji Łódź Retkinia.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Kto ukradł pieniądze z OFE? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *