Pomysłowość, śmiałość oraz skłonność do nieszablonowego myślenia – to aktywa, które obecnie w świecie biznesu mają większą wartość niż zestawienie przychodów i rozchodów. 15 grudnia rozpoczęła się kolejna odsłona projektu, którego celem jest wyszukanie na rynku innowatorów i danie im szansy na rozwinięcie skrzydeł. Można wygrać nie tylko środki na rozwój, lecz zwłaszcza obecność w mediach, co poprzednim finalistom ułatwiło wejście do mediów o zasięgu krajowym.

Dzisiejszy biznes bazuje na dwóch elementach: kreatywności i odwadze. Właśnie te przymioty są pożądane na Pomorzu Zachodnim, które już po raz szósty inwestuje w przedsiębiorców gotowych wychodzić poza utarte ścieżki. 15 grudnia 2025 r. rozpoczęto rekrutację do VI edycji konkursu Marszałka Województwa Olgierda Geblewicza pod nazwą „Twój biznes pod banderą sukcesu”. Intencja jest czytelna: zaprezentowanie regionu jako prężnego ośrodka innowacji, otwartego na współczesne dziedziny gospodarki.
Nie tylko wynik w arkuszu kalkulacyjnym
Organizatorzy akcentują, że w tej konkurencji kluczowa jest pomysłowość, a nie tylko gołe dane finansowe. Projekt dedykowany jest mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom, proponując im autentyczne wsparcie eksperckie, finansowe oraz medialne.
Konkurencja rozgrywa się w dwóch odsłonach: Bandera Sukcesu: To obszar dla przedsiębiorstw z sektora MŚP, które wyróżniają się nowatorskim podejściem. Co ciekawe, o wygranej w tej kategorii przesądzą mieszkańcy regionu w publicznym głosowaniu. Diamentowa Bandera Sukcesu: Kategoria dla tych, którzy już rozwijają swój biznes. Przeznaczona jest dla podmiotów, które w ciągu ostatnich trzech lat zaprezentowały szczególnie dynamiczny rozwój. Komisja ocenia tu m.in. miejsce na rynku, ekspansję oraz zrównoważony rozwój. Ostatecznie, sumarycznie w dwóch kategoriach zostanie wyłonione grono 15 firm.

Odskocznia do rozpoznawalności
Pomimo, że pula finansowa jest znaczna – łączna suma nagród na usługi rozwojowe wynosi 175 tysięcy złotych – to uczestnicy poprzednich edycji wskazują na inną, główną wartość: prestiż i widoczność.
Finaliści otrzymają obszerne Pakiety Biznesowe, które mają rzeczywisty wpływ na rozwój działalności. W ich skład wchodzą m.in. profesjonalny klip promocyjny, sesja zdjęciowa, warsztaty z reklamy produktów oraz spersonalizowane konsultacje z doradcą biznesowym i marketingowym. Wygrani biorą też udział w kampanii w mediach branżowych.
Rezultaty? Krzysztof Hładyszewski, prezes Autocomp Management i laureat „Diamentowej bandery sukcesu”, otwarcie przyznaje: – Otrzymanie tej nagrody to dla nas ogromny zaszczyt. Dzięki niej i publikacjom m.in. w Forbes Polska dowiedziała się o nas cała Polska.
Z kolei Wiktoria Staszak-Staszków z marki Wikk.me zauważa, że udział w konkursie przełożył się na realne przychody ze sprzedaży. – Aktywności promocyjne spotęgowały zarówno sprzedaż online, jak i zamówienia ze sklepów stacjonarnych.

Jak wziąć udział?
By zapisać firmę, starczy wypełnić nieskomplikowany formularz na stronie internetowej http://biznes.wzp.pl Trzeba w nim zwięźle opisać działalność, plany rozwoju i argumentować, dlaczego firma zasługuje na docenienie.
Rekrutacja rozpoczęła się 15 grudnia 2025 r., a lista finalistów zostanie obwieszczona już w styczniu 2026 r.
VI edycja konkursu „Twój biznes pod banderą sukcesu” jest realizowana w ramach projektu pod nazwą „Pomorze Zachodnie – Innowacyjne, Kreatywne, Nowoczesne” finansowanego z Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027, Priorytet 1 Fundusze Europejskie na rzecz przedsiębiorczego Pomorza Zachodniego, Działanie 1.8 Promocja innowacji i przedsiębiorczości oraz profesjonalizacja obsługi inwestorów.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google. Artykuł sponsorowany Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się
Najpopularniejsze w BUSINESS INSIDER
Biznes
Nigdy nie spodziewałem się, że będę sprzedawać ołówki. Szybko zrobił się z tego milionowy biznes
wczoraj 10:49
Biznes
Orlen zdecydował w sprawie przyszłości spółki Olefiny. Zmienił plany
wtorek 16:21
Biznes
Dzieci Zygmunta Solorza przejmują imperium. Zapowiadają konsekwencje
wtorek 14:35
Materiał promocyjny
Koniec mrożenia cen prądu w 2026? Niekoniecznie! Jest sposób na niższe rachunki
wtorek 11:23
Biznes
To koniec "Sukcesji" po polsku. Historia sporu o imperium Zygmunta Solorza
wtorek 09:48
Materiał promocyjny
Polscy przedsiębiorcy o innowacjach w Davos. „Polska wchodzi w nowy etap swojej historii”
poniedziałek 00:00
Materiał promocyjny
Bezpieczeństwo stało się standardem. Dlaczego rynek ogrodzeń specjalistycznych rośnie szybciej niż kiedykolwiek?
poniedziałek 00:00
Materiał promocyjny
Twój dział HR wciąż używa Excela do analizy płac? To prosta droga do problemów z nowymi przepisami
poniedziałek 00:00
Biznes
Co z fuzją Banku Pekao i PZU? Jest oficjalny komunikat w sprawie terminu
piątek 20:34
Materiał promocyjny
Polska mieszkaniowa mapa się rozjeżdża. Dlaczego w 2026 wygrywać będą miasta, nie „rynek”
piątek 17:01Источник
